U srijedu, 7. listopada 2020. godine u Valpovu je održana početna konferencija projekta "Naše domaće".
Riječ je o međuteritorijalnom projektu suradnje LAG-ova financiranom iz tipa operacije 19.3.2. "Provedba aktivnosti projekata suradnje" iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020.
Cilj projekta je brendiranje domaćih lokalnih proizvoda u svrhu prepoznatljivosti, te prepoznavanja regije kao tradicionalne gastro turističke ponude.
U projektu sudjeluju četiri LAG-a sa područja Osječko-baranjske županije i to: LAG Karašica kao glavni partner, te LAG-ovi Baranja, Vuka-Dunav i Strossmayer kao partneri.
U projekt je kao vanjski suradnik uključena i Osječko-baranjska županija koja je osigurala stručnu i tehničku pomoć u realizaciji i uz čiju će pomoć projekt biti održiv i nakon završetka njegove provedbe.
Projektom je osmišljena i izrađena regionalna markica kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, posebno onih koji nastaju na OPG-ovima, koja će im pomoći u plasmanu i boljoj prepoznatljivosti na tržištu.
Oznaka kvalitete naziva je "GOLDEN PANONIAN QUALITY" i moći će ju nositi proizvodi koji zadovolje unaprijed zadane kriterije kvalitete izrađene u suradnji sa Prehrambeno tehnološkim fakultetom u Osijeku, a podjeljeneli su u 6 skupina (grupa) proizvoda i to: proizvodi od voća i povrća, tradicijske mesne prerađevine, med, sir, žestoka alkoholna pića (rakije i likeri) te začinsko bilje i eterična ulja.
Projekt je vrijednosti 382.292,31 HRK što će se utrošiti na samu izradu vizalnog identiteta ili regionalnu markicu kvalitete, za promotivne aktivnosti i LAG vašare.
Znak GOLDEN PANONIAN QUALITY biti će zaštićen kao jamstveni žig pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kako bi se spriječile bilo kakve zlouporabe korištenja znaka koji će jamčiti porijeklo i kvalitetu proizvoda sa područja Osječko-baranjske županije.
Projekt je financiran sredstvima Europske unije iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj.